Boktipset



...hette typ en tv/radioserie för lääängesen tror jag. Skitsamma.

Jag måste bara tipsa er om dessa böcker.
I Taket Lyser Stjärnorna och Det Fattas En Tärning, båda skrivna av Johanna Thydell.
Jag tycker hon som författare skriver så bra så det är nog mycket det som gör att hennes böcker blir så bra. Smart.. :o
Nej, men har ni inte läst dom - GÖR DET! :D

I Taket Lyser Stjärnorna handlar om en tjej som heter Jenna, och hennes mamma som har cancer. Man får följa hennes tuffa liv som ansvarstagande tonåring. Boken är så bra så den får 5/5 i betyg. ( Den finns också som film, men personligen tycker jag boken är bättre eftersom filmen är så hiiiiimla sorglig :'( )

Det Fattas En Tärning handlar om Puck, en tjej som lever med sin pappa sen hon var 11 år och pappan stack iväg, typ. Om du läser I Taket Lyser Stjärnorna först så kommer du ofta känna igen dig, eftersom böckerna är ganska lika skrivna. Boken får 4/5 i betyg.

Detta vart ett väldig seriöst inlägg känner jag, men det behövs på denna oftast ganska oseriösa blogg. ;)


Kommentarer
Postat av: ellen

ånej, jag som inte kan läsa!

2011-10-05 @ 20:07:16
URL: http://ellensofiasahlberg.blogg.se/
Postat av: ellen

sv: HA-ha

2011-10-06 @ 09:52:02
URL: http://ellensofiasahlberg.blogg.se/
Postat av: Henriette

Jag har läst "I taket lyser stjärnorna", och den är riktigt bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0