Hur jag sminkar mig


Jag börjar med att smeta ut en lotion i hela ansiktet. Jag använder mig av en "vanlig" ansiktskräm som heter "Soft Caring Lotion" eller en som är lite "tonad" och heter "Be Beautiful Tinted Moisturizer". Båda från Nivea.
  

Efter det använder jag en concealer (antingen stift eller "flytande") för att täcka mörka ringar eller prickar/finnar osv... Båda har jag fått från FRIDA-tidningar. Men de brukar som tur är inte behövas så mycket ;)


Sen grundar jag med en foundation. Jag använder antingen "Wonder Finish" från Maybelline eller "Silk Smooth Foundation" från H&M. Brukar oftast använda rena fingrar eller en svamp för att applicera (stavning?).


För att "matta ner" huden använder jag ett kompaktpuder. Det här kommer från en FRIDA-tidning och jag brukar använda en vanlig sminkborste. Jag ska nog införskaffa ett lite "bättre kvalitet-puder" snart, men jag måste säga att "presentsmink" från tidningar är underskattat - det funkar faktiskt ganska bra!


Ibland, och då menar jag ibland, tar jag en STOR borste och sveper över ett bronspuder. Det brukar jag bara göra vid ytterst få tillfällen (efter som jag har ganska brun hy ändå) om jag känner mig väldigt blek. Det jag har kommer från H&M.


Efter borstar jag på ett rouge i en aprikos eller ljusrosa färg. Det till vänster kommer från en FRIDA-tidning (igen) och det till höger är från Maybelline och är sönder (efter att jag såklart tappat det i golvet). Snyft. :'( Men det går att använda ändå ;)


Sen använder jag en ögonbrynspenna med borste (från H&M) för att fixa ögonbrynen, och en (rosa!) ögonfransböjare (från Spanien) till ögonfransarna. Jag förstår, helt seriöst, inte hur man använder mascara utan att böja dem först. Det är så sjukt stor skillnad :o



Sist men inte minst målar jag mascara på de färdigböjda fransarna. Jag använder oftast "Power Mascara" från IsaDora, och om det regnar eller så använder jag en vattenfast; "Waterproof Volume Mascara Flash" heter den och kommer från RIMMEL London.

Så, nu vet ni har jag sminkar mig en helt vanlig dag! :)
Någon annan dag kanske jag lägger in ett "före och efter smink - inlägg" och sen kanske jag visar alla mina mascaror.
Håll utkik!


Kommentarer
Postat av: ellen

inte lite mycket smink eller så... :D

2011-10-09 @ 18:48:13
URL: http://ellensofiasahlberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Er du virkelig interessert i klær og sånt? Til bloggene leser jeg (som er din og 4) Ville du klar til å vinne gull i klær interesser! Har du andre interesser? Hvilke av ekte saker? Ville sette pris på det hvis du hadde et innlegg om det! Kan ikke ha et innlegg også om hva du liker på skolen og hva du ikke liker?



Takk på forhånd!

/ / Therese

2011-10-09 @ 22:39:52
Postat av: Astrid

Jättefin blogg Sanne :)

2011-10-17 @ 19:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0