Mina gymnasieplaner

Kom nyss hem från pianolektionen.
Idag har jag varit på "Gymnasiemässa" i Västerås, med skolan (8:or o 9:or).
Jag har seriöst iiiiingen aning var jag vill gå än, men det kommer nog... alltså, jag vet (nog) att jag inte vill gå typ samhäll eller natur - tråkigt och för mkt plugg vad jag hört. Jag kommer nog att vara rätt skoltrött efter 9:an tror jag...

Men då fick jag en asbra idé:
Jag söker till någon skola som har makeup/stil o trend-program (t ex Real-gymnasiet eller Carlforsska). Sen när jag gått ut gymnasiet är jag ju "färdig" makeup-artist, och då (eftersom det är mkt praktik och inte så mkt plugg) har jag säkert "vilat upp mig" och kan söka in till högskola, dvs om jag fått högskolebehörighet på gymnasiet, vilket jag ska se till. Vilken högskola det skulle bli vet jag dock inte, men är ju rätt intresserad av typ textil o design så det skulle vara trevligt.

Låter det som en bra idé? - Ja! om ni frågar mig.

Ett tag tänkte jag gå typ frisör, men jag kom på att jag inte vill bli, alltså jobba som, frisör - så det är nog ingen bra idé då.
Det finns ju även textil o design gymnasium... hmm... jag ändrar verkligen gymnasieplaner varje dag, men det som står med fet stil ovan är det som gäller nu. Iallafall idag... ;)



Var vill ni gå efter grundskolan? :)


Kommentarer
Postat av: Henriette

Jag ska absolut gå nått gymnasium med mycket matte!! Hittade några intressanta idag!!!

Postat av: ellen

Jag ska bli en trädgårstomte.

2011-10-20 @ 19:56:39
URL: http://ellensofiasahlberg.blogg.se/
Postat av: Holly

Jag ska gå carlforsska :) GÅ DÄR!! MED MIG

fast jag ska gå dans O:

2011-12-25 @ 23:29:09
URL: http://hollyland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0