8-Mina drömmar

Inatt drömde jag om... Nej, seriöst då. Jag försöker..
Mina framtidsdrömmar. Jag hade för närvarande tänkt att gå ett gymnasium med yrkesprogram, som t ex frisör eller fordon, för att sen kunna jobba direkt efter gymnasiet. Som t ex frisör eller busschaufför dårå. :)
Självklart kan man få jobb om man går typ natur/samhäll också, men detta är mer specifikt (stavning?) + att det känns mycket roligare. ;)
Så, sen när jag gjort det (alltså jobbat som frisör/busschaufför...) ett tag och tröttnat, hade jag tänkt att plugga vidare på högskola. Detta förutsätter självklart att gymnasieskolan erbjuder att man får "pluga upp sig" så man får högskolebehörighet. Men jag tänker inte börja på ett gymnasium som inte har den möjligheten.

Sen kommer ju självklart den stora frågan: Vad är det jag ska plugga på högskolan då? Och alltså, vad vill jag "bli när jag blir stor?" Svar: Hm.. Jag vill ju jobba med att hjälpa dom som inte har det lika bra som "oss", typ barnen i Afrika oså. Vad blir man då? Unicef-ambassadör? Hetere så? Får nog forska vidare om det..
Eller så kan jag tänka mig att bli något inom mode-branchen (stavning?), men vad..? Har typ lagt ner stylist, make-up artist osv. Hm.

Journalist kan jag tänka mig också! Då vill jag jobba på nån tjej-tidning som moderedaktör, eller en riktig modetidning. Då ska man väl gå journalistik på gymnasiet isf? Samhäll-journalistik? Hm igen.

Eller så vill jag gå humanistiska (på gymnasiet) och lära mig mycket språk för att sen flytta till t ex Spanien/London och bo där (Det kommer jag göra i vilket fall som helst, alltså flytta till ett annat land än Sverige).

Oj, det vart ett långt inlägg. Om ni läst allt så förstår ni nog att jag har väääldigt mycket att välja mellan - för mycket. Detta kommer minst sagt bli svårt.

Just nu är mina planer iaf att skicka in lite bilder till en modellagentur, och se om dom nappar. Isåfall kan jag ju alltid bli modell (a) OBS: Är det nån av er läsare som skickat in bilder till en modellagentur? Isåfall: Vilken är det? Och är det nån ni kan rekommendera?
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0