Chocolate Chip Cookies




nu i efterhand kanske jag skulle ha redigerat bilderna liite.. de ser lite mörka ut? ^^

Idag har jag bakat kakor. Närmare bestämt chocolatechip cookies med recept ur en kokbok jag fick av mamma igår, den var asbra. Baka - steg för steg heter den, typ. :P
Här kommer receptet för er som vill ha iallafall! (i receptet står det att det blir 8st, men om man klickar ut en tsk ist för en msk blir de typ 20 minst. Bara ett tips, haha!)

Chocolate chip cookies
8 st

Ingredienser:
175 g siktat vetemjöl
1 tsk bakpulver
125 g smält margarin
85 g ljust muscovadosocker (fråga mig inte, jag använde brunt farinsocker)
55 g strösocker
½ tsk vaniljsocker
1 ägg
125 g småbitar av mörk choklad

Såhär gör du:
1. Värm ugnen till 200 grader. Klä två plpåtar med bakplåtspapper.
2. Rör ihop alla ingredienser i en stor bunke.
3. Lägg ut matsked/teskedsstora klickar smet glest på plåten.
4. Grädda i 10-12 minuter, eller tills kakorna är gyllenbruna. Låt dem sedan kallna helt på galler.

Servera eller förvara i en lufttät burk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0