hahaha

Alla utom Nasse är nere i en grop och kan inte komma upp.

Kanin: - Okej, Nasse. Gå och leta efter något som kan hjäpa oss upp!
Nasse: - Me-me-me-me-me-men.. okej, ööh... Det kanske finns något i packningen där..?
Kanin: - Åh, skönt att någon av oss är kvar där uppe... Jag var rädd att vi skulle bli fast här *puffar på Puh*
Nasse: Jag har hittat något. Här!
Kanin: Va?!
Puh: Oh, oh, oh! Det är en jättefin blomma, Nasse!
Nasse: *Generad* Jaa, det tyckte jag också..
Kanin: Visst, Nasse, den är jättefin. Men jag tror vi behöver något lääängre.
Nasse: Längre? Åh, hehe, javisst, hehe, så dumt av mig! Heheh...
*Nasse kommer stönande tillbaka med en bok*
Kanin: Åh, jättfint av dig, Nasse. Men du kan väl ändå inte tro att den där är.. lång nog?
Nasse: Åh, hehe, visst är den det. Uggla läste den för mig en gång, och det var nog det längsta jag någonsin hört, heheh.
Puh (med boken på huvudet): Det är sant, Kanin. Den blir rätt långtråkig efter ett tag.
Kanin: Åh, kära nån. Varför tänkte vi inte på att ta med ett rep?
Nasse: Åh, öh, vi har det här repet! (Håller upp ett rep framför de andra)
Kanin ser bekymrad ut.
Uggla: Det är gott, Nasse! Var en hjälpsam liten gris nu och få upp oss härifrån.
Nasse: A-allihop?!
Kanin: Ja, Nasse. Allihop...
Nasse hoppar runt och räknar.
Nasse: En, två, tre, fyra, öh.. Glöm inte Kanin...
Nasse klipper sex bitar av repet, till var och en.
*Klipp, klipp, klipp, klipp, kipp, klipp*
Nasse: Så, öh, sex! Nu kommer ni upp allihop!
Kanin: Blublublubluuuuuh *skakar på sig* Milde tid!! Kan du knyta ihop dem? Nasse, kan du knyta? En knut..?
Nasse: Knyta knut?
Kanin: Ja, kan du knyta knut?
Nasse: Nej, eh, vilken knut?
Kanin: Vadå vilken?
Puh: Vem är Knut?
Kanin: Puh..?
Puh: Jag?!
Kanin: Åååååh! Glöm Knut, knyt bara ihop repen!
Nasse: Men fingrarna knyter sig bara!
Uggla: AH! Så då vet du alltså hur man knyter knutar..?
Nasse: I-i-inte med de här!
Puh: Jo, Nasse. Det är ju samma sak!
Nasse: Som fingrar?
Ior: Jag tror inte vi kommer längre.
Nasse: Åh, kära nån! Jag kan bara inte. Åh, men det finns något jag KAN göra!
*Nasse springer iväg med repstumparna*
Puh: *Klappar tröstande på Kanin* Bara lugn, Kanin. Nasse är VÄLDIGT klyftig...
Nasse: Jag kan knyta rosett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0