Mar. 06, 2013

tjena mors.

jag har egentligen ingenting speciellt att skriva just nu. känner bara att det var ett tag sen sist...

en sak jag stört mig lite på under senaste tiden (jag antar att det är så när man mår dåligt pga dålig självkänsla som man jobbar med, att man upptäcker saker som man tidigare inte ens lagt märke till i samhället) är hur vissa skriver på sina bloggar. jag kommer inte nämna något namn förutom mitt eget, då det är ytterligare en sak jag själv känner igen och har gjort.

man skriver liksom på ett sätt som anses speciellt för en viss typ av "roll", alltså på ett sätt som passar ens egen roll eller image.
egentligen skulle man inte skriva så, om ingen annan skulle se. men det är ju där det blir intressant. för så är det nästan jämt för väldigt många känns det som - att man gör saker man inte skulle göra egentligen, för att passa in i en viss roll eller få vissa kompisar/bekräftelser osv..

jag kan nog göra en hel lista av saker jag själv gjort/sagt/agerat annorlunda pga andras reaktioner eller behov av att ha en viss roll. gör ett försök iaf...

Skriver annorlunda på t ex bloggen

Klipper Loreen-lugg

Ägnar mig åt intressen jag egentligen inte är intresserad av

Ständigt klurande över vad som är rätt/fel att säga

Tankar på om jag verkligen sa/gjorde rätt

Köper kläder som jag egentligen inte gillar

Jämför mig med andra för att sedan ta efter eller göra likadant eller se ut likadant

skulle säkert kunna komma på mer om jag hade lust.
detta är alltså en blandning av saker jag har gjort och fortfarande gör, men skrev allt i nutid ändå av någon anledning.

hoppas att någon känner igen sig och kanske till och med får sig en så kallad tankeställare.
jag tänker iaf inte skriva typ "ha det bra kära bloggläsare" (påtal om det så uttrycker sig många små minibloggare som att de hade flera tusen läsare, och anpassar sin skrift efter det också...) bara för att passa in eller något.
nej, jag slutar helt enkelt detta inlägg med att helt plötsligt sluta skri






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0