Hej

Efter lite eftertanke har jag kommit fram till att "att blogga" kanske inte är så dumt, egentligen.
De flesta som bloggar gör det dock för uppmärksamhet, för att fylla ett bekräftelsebehov eller visa upp sig själv eller kanske ett par nyinköpta skor. Det var i alla fall därför jag bloggade.
 
Men tänk om man skulle göra det för att bara få ur sig tankar och idéer, helt enkelt för sin egen skull. Det är det nog inte många som gör. Bloggar för sin egen skull.
Inte ta någon som helst hänsyn till vad andra vill läsa, eller se. Bara skriva om sådant som kommer upp i sitt huvud, vilket för min del är en hel del just nu.
 
Just precis därför tänker jag alltså återuppliva min blogg lite. Men eftersom jag gör det helt för min egen skull, för att ha någonstans att "tänka" och sedan kunna titta tillbaka på det, kommer jag nog inte blogga regelbundet. Bara när jag har något jag vill skriva ner, helt enkelt.
 
Varför skaffar jag inte en ny blogg då, kan man undra. Det har jag nämligen också undrat. Den kunde heta typ "sannespsykologi.blogg.se", eller något i den stilen. Men jag har kommit fram till att det är bättre att skriva i min gamla blogg, för den kommer ju innehålla både "bloggande-för-andras-skull-och-visa-upp-nyinköp-för-att-få-bekräftelse" och "bloggande-för-min-egen-skull-med-djupa-textinlägg-och-tankar-om-livet". Därför har jag kvar och fyller på denna blogg.
 
Varför skriver jag inte dagbok istället, kan man också undra. Det har jag nämligen också undrat. Men det har jag faktiskt gjort, skrivit dagbok, och det slutade med att jag efter cirka två veckor glömde bort att skriva. Och sedan dess har jag inte skrivit. Skriver man dagbok "ska" man kanske skriva varje dag eller så, och det är jag inte ute efter. Det är klart jag kunde skriva i en bok, precis som en blogg, när jag har lust. Men jag känner på mig att de inte kommer bli av lika ofta då. Kanske inte alls. Dessutom delar jag ju faktiskt med mig av mina tankar när jag skriver här, vilket jag inte gör i en dagbok. Även om jag skriver för min egen skull, skadar det ju inte att andra kan se och kanske komma med råd eller åsikter. Därför skriver jag inte dagbok istället.
 
Så. Detta innebär alltså att min blogg lever igen, vilket ju är lite småtrevligt. Och även fast jag är samma person som förut, har det hänt en hel del sedan sist. Det kommer kanske märkas på sättet jag skriver, kanske inte. Jag skrev i alla fall inte som jag förut, utan som andra för att helt enkelt passa in. Ändå ville jag verkligen sticka ut, och visa de som jag trodde läste min blogg att jag var speciell - någon som egentligen inte var jag...
Nu ska jag skita i sådana "regler", för nu skriver jag precis vad jag vill - hur jag vill.
 
Hur som helst. Hejdå.
 
Gammal bild (nähä) på lilla Sanne. Kände att den passade bra. Kanske återkommer mer om det någon annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0